ofte stilte spørsmål

Trykk på en kategori under for å finne informasjon og ofte stilte spørsmål (FAQ) og svar.

Du er alltid velkommen til å kontakte oss på support@amokequipment.com hvis det er spørsmål du ikke finner svar på. Vi hjelper deg gjerne!

Min ordre

Nei, vi selger kun produkter gjennom egne nettsider, og har ikke fysiske butikker, men du kan benytte deg av vår 100 dagers returrett og teste produktene hjemme i ro og fred for å finne ut om det er noe for deg eller ikke.

Vi har dessverre ikke mulighet til å endre ordren din. De jobber i lynets hastighet på lageret, og gjør alt de kan for å få Amok-produkter ut til kundene våre så fort som mulig.

Det vi kan hjelpe deg med er retur og bytte etter du har mottatt din ordre, les mer om det lenger ned eller ta kontakt med support@amokequipment.com for hjelp.

Dersom du legger inn din bestilling før 12.00 er det gode sjanser for at din ordre kommer med på dagens utsendelser. Ellers skal alle ordre normalt sendes senest første virkedag etter bestilling.  

Vi sender ut ordrebekreftelse til din registrerte epost så fort ordren er godkjent og betalt, sjekk søppelpost om du ikke finner den i din innboks. Du kan logge inn i vår nettbutikk, her, for å finne ordrehistorikk og registrert adresse.

Bestilling, frakt og levering

Vi selger kun direkte til deg. Hør Jonas fortelle om hvorfor vi bare har direktesalg her.

Sørg for at du kjøper ekte Amok-utstyr ved å handle eksklusivt på amokequipment.noamokequipment.comamok-equipment.comamokequipment.euamokequipment.de eller amokequipment.se avhengig av hvor i verden du befinner deg.

Dette er våre eneste salgskanaler, i tillegg til messer.

Hvis du finner utstyret vårt andre steder, er det mest sannsynlig svindel. Redd for å miste hardt opptjente penger? Lær mer om svindel og kopiprodukter her.

Sikker betaling med Visa, Mastercard, Klarna, Vipps og Apple Pay gjennom vår betalingsleverandør Nets. Du velger selv om du vil opprette en brukerkonto eller gå direkte til betaling.

Dersom du legger inn din bestilling før kl. 12:00 er det gode sjanser for at din ordre kommer med på dagens utsendelser.

Alle våre produkter lagres hos, og sendes fra vår varelager-partner i Drøbak.

Posten


Vi sender de fleste av våre pakker med Posten og har følgende leveringsalternativer.

  • Pakke levert til nærmeste utleveringssted (Pakkeboks eller Posten/Post i butikk) (kr. 69 for ordre under kr. 2000,-, og gratis over kr. 2000,-)
  • Pakke levert hjem på døren (kr. 89)

Levering med Posten/Bring tar vanligvis 1-3 dager. 

Sporing sendes i egen mail/sms eller i Posten sin app om du har den.


Porterbuddy

Porterbuddy tilbyr hjemlevering i flere byer og områder, inkludert Stor-Oslo, Vestfold, Østfold, Bergen, Stavanger, Kristiansand og Trondheim. I Oslo-området kan du få levert varer samme kveld dersom du bestiller før kl. 12:00, med levering mellom 17:30 og 21:30. I andre byer som Bergen, Stavanger, Kristiansand og Trondheim, kan du få levering kvelden etter dersom du bestiller før kl. 12:00.

Du kan sjekke om Porterbuddy leverer til din adresse, og se estimert leveringstid direkte i utsjekken i nettbutikken vår.


  • Kr. 99 for ordre under kr. 1000,-, og kr. 79 for ordre over kr. 1000,-

Det er dessverre ikke mulig å hente pakken du har bestilt da vår varehuspartner har strenge sikkerhetsprosedyrer.

Levering til Svalbard (og Jan Mayen):

DHL Expressfrakt til kr. 299,-.

Vi tilbyr momsfri levering til Svalbard og Jan Mayen. I nettbutikken er totalsummen inkl. MVA, men når du velger Svalbard og Jan Mayen i utsjekken vil du se prisene ekskl. MVA.

Merk: Til Svalbard vil du kunne følge sporing hele veien. Til Jan Mayen slutter sporing når DHL Express overleverer sendingen på Gardermoen.

Feltpost o.l. 

Vi leverer dessverre ikke til feltpost på nåværende tidspunkt.

For sendinger til EU, Storbritannia og Sveits fortsett her. Klikk her for sendinger til USA, Canada, Australia eller New Zealand. Og her for bestillinger til Hong Kong SAR, Indonesia, Israel, Japan, Malaysia, Filippinene, Singapore, Sør-Korea, Taiwan, De forente arabiske emirater, Vietnam, Tyrkia, Ukraina, Chile og Mexico.

100 dagers prøveperiode

Det viktigste for oss er at du oppnår akkurat det du har drømt om. Kom deg ut på tur i skogen og test om utstyret passer for deg og dine behov. Amok-produkter er allsidige og har mange spennende funksjoner. Vi vil at du skal ha god tid til å teste ut og lære mye om utstyret du har kjøpt.

Vi gir deg derfor 100 dager til å bli ordentlig kjent med produktene før du bestemmer deg. Ordningen baserer seg på tillit mellom deg som kunde og oss som selger, vi oppfordrer til å behandle produktene med normal forsiktighet.

Hvis du fortsatt ikke er fornøyd etter 100 dager, kan du returnere ett eller flere produkt og få pengene dine tilbake. Les mer om retur og bytte i seksjonen under.

retur og bytte

Ja, det kan du. Hos oss får du 100 dager, fra den dagen du mottar varen(e), til å teste produktene utendørs for å få en reell opplevelse. Hvis du i løpet av denne perioden finner ut at du ikke er 100% fornøyd med en vare som er kjøpt hos oss, kan du returnere den og få tilbake kjøpesummen - gitt at varen er i god stand.

Det aller meste, ja. Med noen unntak som presisert under*.

Vi vil at du skal oppleve normal bruk i de 100 dagene med prøveperiode. Test produktene i sitt rette element. Dvs. at vi aksepterer manglende merkelapper og en svak eim av autentisk bållukt. Alt vi ber om er en ærlig tilbakemelding på tilstanden ved retur.

*Dersom du returnerer produkter med skader eller produkter det har blitt gjort endringer på, så har vi rett til å belaste deg med et gebyr for verdiforringelse av varen.

Ønsker du å angre kjøpet ditt, bytte størrelse eller modell skal det meldes til oss innen 100 dager etter at du har mottatt ordren din. Meldingen skal sendes til oss per e-post til support@amokequipment.com med:

  • Ditt ordrenummer (dette finner du øverst på ordrebekreftelsen du fikk på e-post).
  • En oversikt over varen(e) du ønsker å returnere og hvilke vare(r) du eventuelt ønsker å bytte til.
  • En ærlig tilbakemelding på tilstanden til de åpnede produktene. Vi aksepterer absolutt en liten flekk eller en autentisk eim av bål, så lenge du har gitt oss beskjed om det før du returnerer. Send gjerne bilder hvis du tenker det er enklere enn en forklaring.
  • Hvilke produkter er uåpnet og ligger fortsatt i plast?

  • Mens du venter på svar: Rengjør, luft og tørk alltid produkter som har vært i bruk utendørs før de pakkes ned for sending.
  • Vi betaler for returfrakten. Du vil motta en returlapp med Posten/Bring som skal klistres på pakken og sendes til oss.
  • Normal behandlingstid for refusjon er 7 dager. I perioder med stor pågang kan behandlingstiden være noe lenger.

Ta gjerne kontakt med oss på support@amokequipment.com for eventuelle spørsmål du måtte ha. Vi er her for å hjelpe!

Vi gjør vårt beste for å refundere så fort som mulig, men av og til blir det noe forsinkelser. Vanlig behandlingstid for returer er 1-2 uker. Dersom du ikke har fått beskjed om refusjon innen 2 uker etter at du sendte inn din retur er du velkommen til å ta kontakt med oss på support@amokequipment.com.

reklamasjon og garanti

For å kunne hjelpe deg best mulig, samt avgjøre om skaden dekkes av garantien vår eller ei, ber vi deg om å gjøre følgende når du kontakter oss på support@amokequipment.com:

  • Sende oss ordrenummeret ditt. Dette finner du i ordrebekreftelsen du fikk på e-post da du gjennomførte kjøpet.
  • Sende oss LOT-nummer på produktet.
    Alle Draumr, Segl XL, Skjold 10: LOT er printet på hvit lapp i pakkpose.
    Alle Fjøl underlag: LOT er printet på kanten av liggeunderlaget, på liggeunderlagets sorte side, like nedenfor ventilen.
  • Sende oss en beskrivelse av hvordan skaden oppsto + bilde.
    Lekkasje liggeunderlag: Send oss en video av lokalisert lekkasje i tillegg til bilde. Sjekk ut denne videoen for mer informasjon om lokalisering av lekkasjer.


Noen garantisaker kan avgjøres digitalt via mail, mens andre krever innsending av produktet for vurdering hos oss. Da hjelper vi deg med en fraktetikett for innsending.

Vårt mål er å levere best mulig utstyr til deg. Vi garanterer at alle produkter fra Amok skal være fri for defekter i materiale og håndverk i en periode på fem (5) år fra kjøpsdato. Hvis et produkt fra Amok svikter på grunn av feil i håndverk eller materiale, innenfor garantiperioden, vil vi reparere eller erstatte produktet gratis.

OBS: Dersom du kjøper som næringsdrivende er den absolutte garantien og reklamasjonsfristen to år etter den dagen du som kjøper overtok tingen.

Ja! Alle varer i vår outlet (utgående-, demo- og reparerte produkter) har samme garanti (5 år) og 100 dagers bytterett som helt nye produkter.

Vær oppmerksom på at garantien ikke gjelder vanlig slitasje på produktene, og heller ikke i tilfeller av misbruk, vanskjøtsel, uforsiktig bruk av produktet, eller forsøk på reparasjon der du ikke har vært i kontakt med oss først, eller fulgt våre retningslinjer for reparasjon.


reparasjon

Det gjør vi!

På vårt nye kontor i Fredrikstad har vi alle maskiner tilgjengelige for å kunne reparere hva det måtte være på hengekøya, tarpen eller liggunderlaget ditt.

Hvis du er uheldig og har fått en skade på produktet ditt er det bare å ta kontakt med oss på support@amokequipment.com, så hjelper vi deg videre. Dersom skaden ikke dekkes av garantien vil kostnaden typisk ligge mellom 400-1000 kroner (inkludert frakt), avhengig av størrelsen på skaden og kompleksiteten på reparasjonen.

Ja, det er klart du kan, men ta kontakt med oss på support@amokequipment.com først og send oss bilder av skaden slik at vi kan gi veiledning for en eventuell reparasjon. Ved behov kan vi som regel hjelpe deg med reservedeler også. 

Absolutt! Våre produkter er laget for å vare lenge, og utstyret vil aldri gå av moten. Så lenge kvaliteten på stoffet og delene fremdeles er god kan det meste repareres.

(Langvarig eksponering for sol (UV-stråler),vær og vind kan gjøre stoffet sprøtt og dermed vanskelig å reparere - dette kan skje om produktet henger ute kontinuerlig over lengre tid og ikke tas inn mellom bruk)

Noen reservedeler selges direkte i vår nettbutikk, andre ting kan vi hjelpe deg med om du kontakter oss via support@amokequipment.com.

Reservedeler du finner i nettbutikken:

Ta kontakt med oss dersom du trenger:

  • Ny pumpepose til liggeunderlaget ditt.
  • Ny pakkpose til et Amok-produkt
  • Barduner til tarpen din.
  • Reparasjonskit til liggeunderlag.
  • Seam sealer til tarp.

Våre produkter

Lær mer om Draumr 5.0 her.

Sammenlign tekniske spesifikasjoner for alle Draumr-hengekøyene her.

Lær mer om Draumr UL her.

Sammenlign tekniske spesifikasjoner for alle Draumr-hengekøyene her.

Lær mer om Draumr Double her.

Sammenlign tekniske spesifikasjoner for alle Draumr-hengekøyene her.

Lær mer og sammenlign våre Fjøl liggeunderlag her.

Lær mer og sammenlign våre Skjold-tarps her.

Les mer om Segl XL her.

Noen reservedeler selges direkte i vår nettbutikk, andre ting kan vi hjelpe deg med om du kontakter oss via support@amokequipment.com.

Reservedeler du finner i nettbutikken:

Ta kontakt med oss dersom du trenger:

  • Ny pumpepose til liggeunderlaget ditt.
  • Ny pakkpose til et Amok-produkt
  • Barduner til tarpen din.
  • Reparasjonskit til liggeunderlag.
  • Seam sealer til tarp.

rabatter og gavekort

På generell basis har vi ikke rabattkoder å tilby ettersom vi ønsker å kunne tilby faste, forutsigbare priser til alle Amok-fans der ute. Har du vært så heldig å få en rabattkode fra oss på en messe eller lignende så gjelder følgende:

  • Rabattkoder gjelder alle produkter i nettbutikken som ikke allerede tilbys med rabatt.
  • Rabattkoder er kun gyldig i det aktuelle tidsrommet som er opplyst.
  • Noen rabattkoder og avtaler er personlige, og vi forbeholder oss retten til å deaktivere rabattkoder ved eventuell misbruk.
  • Rabattkoder kan ikke kombineres med andre rabattkoder.

Rabattkoder legges inn når du går videre "Til Kassen" med din handlekurv. På Mac/PC kommer produktene i handlekurven opp på høyre side av skjermen, under produktene er en rubrikk der det står "Rabattkode eller Gavekort". I denne rubrikken legger du inn din rabattkode og rabatten blir trukket fra totalsummen på din ordre. På mobil kommer den samme rubrikken opp under "Bestillingssammendrag". På Mac/PC og Mobil - husk å trykke på "Bruk" for å aktivere koden.

Dersom du skulle ha problemer med en kode du har fått, enten en rabattkode eller et gavekort - ta kontakt med oss (med informasjon om koden) på support@amokequipment.com eller i chatteboblen til høyre så hjelper vi deg!

Vi selger gavekort i vår nettbutikk, gavekortet blir sendt elektronisk til din epost. Du får en verdikode som legges inn på samme måte som rabattkoder (les over) ved gjennomføring av et kjøp.

Vi ønsker å tilby produkter til faste og forutsigbare priser til våre kunder, derfor hører salg med til sjeldenhetene. Dersom vi har utgående produkter kan det hende vi har et salg for å gjøre plass til nye produkter på hyllene. Vi selger demo-varer med 15% rabatt året rundt, og noen ganger tar vi en ekstra sjau og reparerer og selger varer som har fått små skader eller skjønnhetsfeil til litt større rabatter.